0800-30-15-85
Безкоштовно зі стаціонарних телефонів та будь-яких операторів України

Шумовіброізоляція. Як правильно ізолювати авто від шуму? Нюанси і поради

19.12.2017

У наших статтях ми вже неодноразово зачіпали тему шумоізоляції. Щоразу всі роботи виконувалися нами самостійно, і коли людина без досвіду робить, що-небудь не все проходить гладко. У будь-якому випадку виникають "косяки", які рано чи пізно доводиться усувати.

І ось на цей раз ми вирішили звернутися за допомогою до фахівців по шумовіброізоляції, щоб вони провели роботу над нашими помилками і усунули їх. Справа ця не з простих, тому що далеко не кожен майстер захоче переробляти чиюсь роботу, але, тим не менш, нам вдалося знайти таких хлопців.

Правда, заради справедливості, варто зізнатися, що не всі роботи по "шумці" виконувалися нами особисто. Передні двері "шумив" майстер іншого інсталяційного центру, і щоб переконається в компетентності нових майстрів ми попросили їх, діагностувати які двері робив "майстер", а які робили ми.

Знявши обшивку двері і виконавши в віброізоляції технологічні отвори, новий майстер констатував, що передні двері обклеєні набагато гірше, і по краях віброізоляція почала відклеюватися. Це викликано поганою "укаткою " матеріалу, також матеріалу на передніх дверях було зовсім мало і можна сміливо додавати ще 20%.

На задніх дверях, які обклеювали ми, ситуація куди краще, матеріал покриває максимальну площу, покладений внахліст і добре укочений, але все ж зауваження теж знайшлися. Як нам пояснили профі, для найкращого результату, потрібно обклеїти віброізоляцією і дверну карту, так вона стане важче і не буде входити в резонанс. По периметру карту і всі пістони слід проклеїти антискрипом, і ще додати повстяну шумоізоляцію між картою і самими дверима.

Ще одне зауваження стосується шумоізоляції Soft 6, яку ми клеїли на дверну фільонку за самими динаміками, щоб поліпшити їх звучання. Незважаючи на те, що така "шумка" має водостійку клейову основу, буквально за півроку життя в двері, клей почав сдаватися і матеріал попадав, тому було прийнято рішення відмовитися від імпровізований акустичних лінз і залишити на фільонки тільки віброізоляцію.

По переднім дверями фронт робіт мав бути такий же, за винятком того, що:

  • потрібно було акуратно зрізати краї віброізоляції, які відклеюються;

  • ще раз прогріти все феном;

  • добре закатати;

  • додати вібро в відсутніх місцях.

Йдемо на експеримент

В ході усунення помилок по віброізоляції дверей, нам запропонували піти на експеримент і зробити додаткове "обезшумлення" даху і підлоги.

Майстри наполягали на тому, що вже наявна шумоізоляція багажника, дверей і торпедо є неповноцінною і тільки повна шумоізоляція автомобіля може по-справжньому задовольнити автовласника.

Доводи майстрів були дуже переконливі, і ми погодилися на такий експеримент, після чого послідувала глобальне розбирання салону, вході якої стало очевидно ясно, що така процедура була нашій машині необхідна. Знявши внутрішню обшивку з даху, підлоги і багажного простору ми виявили ряд прихованих проблем, які буквально через рік могли б вилитися в серйозні капіталовкладення:

  • по-перше, після відвідування не дуже якісного інсталяційного центру і установки камери заднього виду, в задній частині стелі утворився протік води, який стікає по даху води;

  • по-друге, на днище, під водійським сидінням, ми знайшли осередки корозії, які виникли через використання ворсових килимів в зимовий період;

  • по-третє, шумопоглинач, яким був обклеєний багажник, ввібрав в себе багато конденсату із-за чого став повністю мокрим і почав відпадати разом з віброізоляцією.

Так що засукавши рукава, ми почали все зачищати, герметизувати і робити антикорозійну обробку, а потім вже приступили до "обезшумлення".

Acoustics

За матеріалами вибір припав на бренд Acoustics, який ми застосовували для шумоізоляції дверей і торпедо, але на цей раз "вібро" буде з серії Xtreme. На відміну від звичайних матеріалів, вона легше, майже в два рази, і має такі ж властивості.

Поверх віброізоляції на стелю був доданий акустичний повсть такий же як і на дверях ACOUSTICS CAIMAN. Підлогу, поверх вібро, відклеїли новим матеріалом ACOUSTICS Faton Black 4, який виготовлений з пінополіуретану і є більш ефективним, ніж матеріали з поліетилену. (Найвідоміший поліетиленовий матеріал - це Splen, який був розроблений для теплоізоляції житлових і нежитлових приміщень, до шумоізоляції авто Splen не має практично ніякого відношення, але через свою низьку вартість, його досі застосовують для бюджетної шумки).

Прийшов час для тестдрайв

На реалізацію задуманих робіт і переробки ми витратили два з половиною дня. В останні пів дня відбувалася фінальна збірка салону і ось до обіду третього дня машина була повністю ізольована від шуму , і нам вже не терпілося провести їй тестдрайв.

Але, перш, стало цікаво скільки і якого матеріалу ми витратили на весь проект:

  • на дах і дверні карти пішло близько 10-ти листів віброізоляції ACOUSTICS Xtreme;

  • на підлогу і колісні арки пішла "вібро" цієї ж серії, але товщиною 4 мм і 3 мм теж по 10 аркушів кожної;

  • четвіркою закатували колісні арки, і підлога під передніми сидіннями;

  • трійка пішла на весь інший простір і задні крила;

  • по шумоізоляції, ми витратили близько восьми листів повсті і приблизно дванадцять листів Faton Black 4, який, в основному, пішов на підлогу і колісні арки;

  • крім "шумки і вібро" ми додатково використовували антискрип, яким по периметру проробляли всі деталі салону і монтажні кліпси (вони ж пістони), але антискрип був обраний не матерчатий, а поролоновий, так як практика показує, що матерчата стрічка з часом "збивається" і сама стає джерелом скрипу.

І ось настав час тест-драйву і виміру рівня шуму. За особистим враженням, в машині стало набагато тихіше і спільне використання всіх перерахованих вище матеріалів зробило свою справу. Як не дивно, майстри, які довго вмовляли нас на обезшумлення підлоги і даху мали рацію, без ізоляції цих елементів, проведені раніше роботи, були безглузді.

Що стосується рівня шуму в салоні, то при останніх вимірах на частоті 160 Hz ми мали 66-69 dB, зараз на тій же частоті рівень шуму 45,4 dB.

Таким чином, можна сміливо сказати, що шумоізоляція автомобіля річ ефективна і корисна:

  • по-перше, ми підвищили комфортабельність автомобіля;

  • по-друге, штатна аудіосистема заграла на порядок краще;

  • по-третє, нам вдалося завчасно усунути приховані дефекти, які в подальшому змогли б принести дуже багато проблем.

Завершена